Blog-arkiv

onsdag den 15. august 2012

Endnu en dag på kontoret


Idag var jeg til træning i fitnessdk Adelgade. Først tog jeg 100 swings med kettblebells og 100 armbøjninger. Jeg syntes, mine armmuskler så mere markerede ud, end de har gjort længe - da jeg så mig selv i spejlet. Det blev jeg glad for. Hvorfor ved jeg ikke.

Inden træning overhørte jeg en samtale mellem to andre i centeret. Den ene havde lige gennemført Copenhagen Challenge. “Hvor er du bare sej, sagde hans veninde. Du er min helt” 


Hold kæft, hvor er det nemt at blive helt idag. Opskriften er jo simpel - jeg har selv gjort det. Man skal være i stand til at dyrke sig selv og sin egen træning i 6 måneder - og sætte familien og venner i anden række. Og vupti - så har man titlen. 

Det var nok 25 grader udenfor - for første gang længe . Men Kenneth og jeg mødtes for at spinne - i et mørkt lokale på cykler, der ikke bevæger sig. I løbet af træningen gennemgik jeg grundtankerne i den bog, jeg skal til at skrive. En bog, der skal stille masser af spørgsmål. Spørgsmål, som jeg gradvist vil lukke op for via denne blog. 
Jeg tror, bogen vil vende op og ned på en hel masse ting. Mere om det senere. 

Efter træning tog jeg ned i Netto ved Nørreport for at købe vindruer, chokolade kiks og appelsinjuice = aftensmad. Indtil for nogle måneder siden var kasseekspedienterne i Netto erstattet af selvbetjeningskasser. Sådan er det ikke længere, men jeg ved ikke, om folk helt har opdaget det. Pigen i køen før mig SMS`ede, da hun betalte. Samtidig hørte hun musik, så hun svarede ikke, da kassedamen spurgte, om hun ville have sin bon med. 

På vej hjem gennem Købmagergade bad en hjemløs mig om penge. Jeg gav ham ikke nogle, og det havde jeg heller ikke speciel dårlig samvittighed over. Jeg har jo kun dankort. Det er normalt. Moderen og pigen, som gik bag mig gav ham heller ikke penge “Altså, det er den slags jeg betaler min skat til,” forklarede moderen pigen. 

Jeg tænker på, om vi per definition bliver bedre mennesker af at leve i en velfærdsstat. Om det gavner den mellemmenneskelige relation. 
 
Da jeg kom hjem havde jeg fået email fra Radio 24-7. De vil interviewe mig i forbindelse med en alkoholkampagne, jeg eksekverede sidste år.
 

Jeg er klar.
 

Jeg tror nemlig, jeg ved, hvorfor danskerne er verdensmestre i druk.
Og hvorfor vi er dem, der dyrker allermest ekstremsport.
Og hvorfor vi er er den befolkning i verden, som bruger allermest tid på facebook.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar